Technik im Haushalt

English translation: household appliances

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
German term or phrase:Technik im Haushalt
English translation:household appliances
Entered by: Ramey Rieger (X)

10:12 Jan 16, 2019
German to English translations [PRO]
Tech/Engineering - Furniture / Household Appliances
German term or phrase: Technik im Haushalt
Technik im Haushalt
Backöfen, Zubehör
Brottöpfe
Getreidemühlen
Küchenmaschinen
Näh-, Strick-, Bügelmaschinen
Technik im Haushalt
Teleskopstangen
Wasseraufbereitung, -behandlung, -versorgung

Household appliances

(Produktgruppen einer Gesundheitsmesse)
Vielen Dank!
martina1974
Austria
Local time: 00:48
household appliances
Explanation:
the second one may refer to household devices
Selected response from:

Ramey Rieger (X)
Germany
Local time: 00:48
Grading comment
vielen Dank!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2household appliances
Ramey Rieger (X)
3Home Technology
Birgit Gläser


Discussion entries: 3





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
household appliances


Explanation:
the second one may refer to household devices

Ramey Rieger (X)
Germany
Local time: 00:48
Native speaker of: English
PRO pts in category: 48
Grading comment
vielen Dank!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Mair A-W (PhD)
1 hr

agree  Björn Vrooman: But surely you'd prefer home over household? https://www.thewarehouse.co.nz/c/home-garden/home-appliances Could also drop the first word: https://www.walmart.com/cp/appliances/90548
3 days 17 hrs
Login to enter a peer comment (or grade)

8 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Home Technology


Explanation:
Viele Haushaltsgeräte sind ja schon einzeln aufgezählt, fehlen eigentlich nur Kühlschränke, Waschmaschinen und Staubsauger, andererseits suche ich die auch nicht unbedingt auf einer Gesundheitsmesse... und was Bügelmaschinen mit Gesundheit zu tun haben erschließt sich mir auch nicht, aber Technik im Haushalt kann ohne weitere Details alles sein, nicht unbedingt Haushaltsgeräte... ich denke da z.B. an Notrufsysteme oder Dinge aus dem Smart Home Bereich... also würde ich die Betonung eher auf der Technik als auf den Geräten lassen...

Birgit Gläser
Germany
Local time: 00:48
Native speaker of: Native in GermanGerman
Notes to answerer
Asker: vlt ist auch der deutsche Oberbegriff unglücklich formuliert. Denn, was hat denn bitte ein Brottopf oder eine Teleskopstange mit Technik im Haushalt zu tun?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Steffen Walter: Eben nicht "technology" - hier geht es laut Aufzählung eher um konkrete "appliances", "devices" usw., allenfalls noch "equipment".
23 mins
  -> da es zwischen den Bügelmaschinen und Teleskopstangen noch mal steht, habe ich es nicht als Überschrift, sondern weitere Kategorie verstanden....
Login to enter a peer comment (or grade)



Login or register (free and only takes a few minutes) to participate in this question.

You will also have access to many other tools and opportunities designed for those who have language-related jobs (or are passionate about them). Participation is free and the site has a strict confidentiality policy.

KudoZ™ translation help

The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:
Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search