Interessante skriverier om en LSP
Thread poster: Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Denmark
Local time: 09:01
English to Danish
+ ...
Nov 8, 2010

Der er godt gang i skriverierne om et af de større oversættelsesbureauer:

See more
Der er godt gang i skriverierne om et af de større oversættelsesbureauer:

http://traductor-financiero.com/blog1/2010/11/06/lionbridge-ceo-rory-cowan-explains-didiergate-and-the-world-of-freelancing-to-analysts

http://nopeanuts.wordpress.com/resistance/lions-den/

http://traductor-financiero.com/blog1/2010/10/31/a-personal-response-to-lionbridge-vp-didier-helin’s-unilateral-demand-of-a-5-discount/

Hvis man klikker lidt rundt på de forskellige links, så er der både sjove og tankevækkende indlæg.
Collapse


 
Mette Melchior
Mette Melchior  Identity Verified
Sweden
Local time: 09:01
English to Danish
+ ...
Ja, det må man sige... Nov 8, 2010

Der har også været en maratontråd her på ProZ, som jeg også har fulgt lidt med i.
Se: http://www.proz.com/forum/money_matters/184162-hows_this_for_nerve:_major_lsp_will_require_a_5_discount_from_their_translation_partners.html

Dejligt at se, at folk ikke bare accepterer alt
... See more
Der har også været en maratontråd her på ProZ, som jeg også har fulgt lidt med i.
Se: http://www.proz.com/forum/money_matters/184162-hows_this_for_nerve:_major_lsp_will_require_a_5_discount_from_their_translation_partners.html

Dejligt at se, at folk ikke bare accepterer alt, hvad de store aktører kan finde på af finurligheder. Vi skal også huske, at vi som oversættere er en uundværlig del af kæden i denne branche, og at vi godt kan stille krav som selvstændige freelancere.
Collapse


 
Christian Schoenberg
Christian Schoenberg  Identity Verified
United States
Local time: 03:01
Danish to English
+ ...
Tusinde tak Nov 8, 2010

Tak skal du Johnny - jammen, det bekræfter jo alle ens mistanker. Jeg har ikke arbejdet for disse store bureauer i en lang årrække - for lave priser, eget software, kompliceret fakturering, 45 dages betaling i mange tilfælde, utrolige restriktive kontrakter - who needs it?! Det viser helt klart (synes jeg), at der en hel fundamental misforståelse af realiteterne involveret i oversættelse og individuelle oversættere, både hvad angår toppen i de store bureauer og aktiemarkedet (og især ... See more
Tak skal du Johnny - jammen, det bekræfter jo alle ens mistanker. Jeg har ikke arbejdet for disse store bureauer i en lang årrække - for lave priser, eget software, kompliceret fakturering, 45 dages betaling i mange tilfælde, utrolige restriktive kontrakter - who needs it?! Det viser helt klart (synes jeg), at der en hel fundamental misforståelse af realiteterne involveret i oversættelse og individuelle oversættere, både hvad angår toppen i de store bureauer og aktiemarkedet (og især hvad angår de 'mindre' sprog, såsom de skandinaviske sprog).

C
Collapse


 
Inger Wolf
Inger Wolf  Identity Verified
Denmark
Local time: 09:01
English to Danish
+ ...
Eller hvad med den her ... Nov 9, 2010

http://www.facebook.com/reqs.php?fcode=3ff3f8983&f=100001411786259#!/home.php?sk=group_116776718384355&ap=1

Gruppe på Facebook.


 
Jens Lober
Jens Lober  Identity Verified
Denmark
Local time: 09:01
English to Danish
Har faktisk lige indgået en aftale med denne LSP Nov 12, 2010

Jeg har stået i deres database i flere måneder, men har ikke været aktiv. Det skal lige siges, at jeg indirekte har oversat for dem i mange år. De kontaktede mig direkte i sidste uge for at høre, om jeg ville være fast oversætter for en af deres kunder. Jeg opnåede faktisk den højeste ordpris nogensinde og uden 5% prisreduktion. Jeg havde nemlig også i finanskrisens navn hævet mine priser med 5%:-)

Jeg kender deres processer og værktøjer, og der er for det meste styr p�
... See more
Jeg har stået i deres database i flere måneder, men har ikke været aktiv. Det skal lige siges, at jeg indirekte har oversat for dem i mange år. De kontaktede mig direkte i sidste uge for at høre, om jeg ville være fast oversætter for en af deres kunder. Jeg opnåede faktisk den højeste ordpris nogensinde og uden 5% prisreduktion. Jeg havde nemlig også i finanskrisens navn hævet mine priser med 5%:-)

Jeg kender deres processer og værktøjer, og der er for det meste styr på tingene, og så er jeg et led tættere på slutkunden. Der er dog også minusser, men det er der også for mange af mine andre kunder.
Collapse


 
Johnny Speiermann
Johnny Speiermann
Denmark
Local time: 09:01
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Priser er individuelt Nov 12, 2010

@Jens: Det kunne måske godt betragtes som fortrolige oplysninger, når du oplyser, at du ikke giver rabatten, men alligevel arbejder for dem.

Hvis der er oversættere, der har accepteret rabatten, så vil de muligvis kunne finde på at henvise til dit indlæg her.

Men det er jo helt individuelt, om man vil give rabat. Der er sikkert også stor forskel på, hvilken ordpris vi hver især får. Får du en høj ordpris, så er der plads til at give rabat - er din ordpris l
... See more
@Jens: Det kunne måske godt betragtes som fortrolige oplysninger, når du oplyser, at du ikke giver rabatten, men alligevel arbejder for dem.

Hvis der er oversættere, der har accepteret rabatten, så vil de muligvis kunne finde på at henvise til dit indlæg her.

Men det er jo helt individuelt, om man vil give rabat. Der er sikkert også stor forskel på, hvilken ordpris vi hver især får. Får du en høj ordpris, så er der plads til at give rabat - er din ordpris lav, så kniber det gevaldigt.

Der er også forskel på, hvor hurtigt man kan arbejde og samtidig levere den påkrævede kvalitet. Kan du arbejde hurtigt, så er der måske også plads til rabat - arbejder du langsomt, så vil det være sværere, hvis du skal holde en timeløn, som du selv anser som acceptabel.
Collapse


 
Jens Lober
Jens Lober  Identity Verified
Denmark
Local time: 09:01
English to Danish
Jeg har jo i realiteten bare hævet min pris Nov 12, 2010

svarende til den rabat, de efterspørger. Om man ikke får jobs fra dem, hvis man ikke giver rabatten vides jo ikke! Mht. fortrolighed, er den email, man har modtaget fra virksomhed jo i sig selv fortrolig, så der er vist en del større fisk, der skal retsforfølges, inden de kommer til mit indlæg:-)

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Interessante skriverier om en LSP






Wordfast Pro
Translation Memory Software for Any Platform

Exclusive discount for ProZ.com users! Save over 13% when purchasing Wordfast Pro through ProZ.com. Wordfast is the world's #1 provider of platform-independent Translation Memory software. Consistently ranked the most user-friendly and highest value

Buy now! »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »