Off topic: NTSC vs PAL
스레드 게시자: Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)
Joop Fraikin (X)  Identity Verified
Local time: 10:31
영어에서 네덜란드어
+ ...
Aug 23, 2012

Hallo,

Ik wil een dvd (met livemuziek) bestellen in de States, maar de leverancier zegt dat zijn schijfjes in NTSC formaat zijn opgenomen. Ik ben niet thuis in de technische kant van tv e.d., maar ik weet dat wij in Europa PAL hebben. Is dat dan een probleem als ik die dvd hier wil afspelen? Of zie ik problemen waar er geen zijn?

Jan Willem van Dormolen (X)
Jan Willem van Dormolen (X)  Identity Verified
네델란드
영어에서 네덜란드어
+ ...
Bij mijn weten... Aug 23, 2012

...kan dat niet. In ieder geval zullen de kleuren totaal raar zijn. (NTSC = Never The Same Color )

Maria Ramon
Maria Ramon  Identity Verified
미국
Local time: 03:31
네덜란드어에서 영어
+ ...
De twee systemen zijn niet compatiebel Aug 23, 2012

Het Amerikaanse systeem werkt niet op de apparatuur in Nederland. Ook niet andersom.

Misschien kan hij het omzetten?

John Willemsen
John Willemsen  Identity Verified
Local time: 11:31
네덜란드어에서 영어
+ ...
Op je PC is het geen probleem Dec 14, 2012

en kun je eventueel de DVD's omzetten naar een ander formaat (om dan bijv. te branden, wat bij wet is toegestaan; je mag volgens de Nederlandse wet een kopie hebben en bewaren van alle werken die je legaal bezit). Maar dat is alleen handig als je het product echt niet in NL zelf kunt krijgen.

Theo Bernards (X)
Theo Bernards (X)  Identity Verified
프랑스
영어에서 네덜란드어
+ ...
'Vroeger' had het ook zo zijn voordelen... Dec 14, 2012

... als je een heel goedkope DVD-speler op de kop tikte bij bijvoorbeeld Aldi of Lidl, want die kwamen voor alle regio's allemaal uit dezelfde fabriek en die speelden eigenlijk alle DVD's af. Er schijnen ook nogal wat kunstgrepen op het internet rond te zwerven waarmee je dat 'regioslot' op kunt heffen, misschien kun je even naar zoeken (iets in de trend van drie keer op eject, 1 keer fast forward en wat andere toetsen op de afstandsbediening indrukken).

이 포럼에 구체적으로 배정된 관리자가 없습니다.
사이트 규칙 위반을 신고하거나 도움을 받으시려면 사이트 스태프 »에게 문의

NTSC vs PAL

TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »